Warto pamiętać o tym, że samo sprzedanie sprzętu (np. w skupie motocykli) to nie wszystko, co powinniśmy zrobić. Konieczne jest wykonanie tych kilku rzeczy, abyśmy w świetle prawa przestali być właścicielami danego motocykla. Dowiedz się co zrobić, aby nie mieć problemów z prawem.

4 najważniejsze kroki po sprzedaży uszkodzonego motocykla

Po pierwsze musisz pamiętać o skompletowaniu niezbędnych dokumentów pojazdu. Należą do nich: dowód rejestracyjny pojazdu, który sprzedajemy; polisa OC – o ile sprzedajemy sprzęt ubezpieczony oraz karta pojazdu.

Oprócz tego konieczne jest podpisanie umowy kupna-sprzedaży sprzętu. Kluczowe jest, aby umowa została podpisana przez wszystkich współwłaścicieli.

Po trzecie – musimy przekazać dokumenty oraz umowę i motocykl nowemu właścicielowi.

I wreszcie po czwarte – po sprzedaniu motocykla konieczne jest zgłoszenie tego w urzędzie komunikacyjnym lub w wersji internetowej poprzez profil zaufany na stronie gov.pl.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Ostatnią rzeczą, o której powinniśmy pamiętać (gdy sprzedaliśmy nasz motocykl np. poprzez skup quadów) jest zgłoszenie zbycia pojazdu towarzystwu ubezpieczeniowemu (w którym wykupione jest OC pojazdu). Koniecznie trzeba to zrobić w terminie 14 dni od sprzedaży motocykla. Aby to zrobić, zazwyczaj wypełnia się formularz, który znajdziemy na stronie internetowej ubezpieczalni.